vrijdag 21 februari 2014

Optimel

Daar ben ik weer.
Afgelopen woensdag avond kreeg ik dan mijn pakket binnen van Optimel. Super spannend wat ik zou krijgen ik ging ervan uit dat ik gewoon de optimel griekse stijl zou krijgen om te proberen. Nou daar kwam toch een pakket binnen.
Tijdens het openen was ik zo blij als een kind. Nu is het de bedoeling dat ik het ga proeven en daar over ga vertellen. Nu heb ik alle drie de smaken Griekse stijl geprobeerd. Perzik en Framboos vind het lekkerst en Kersen vind ik niet zo lekker dus deze is voor mijn vriend die is er gek op.

Nu wou ik iets anders ermee doen, had er al recepten mee gezien zoals ontbijtgerechten en ijsjes. Dus bedacht het volgende een kwarttaart en de kwark vervangen door de griekse stijl. Heb ook de punten erbij geschreven ivm weight watchers waar ik nu mee lijn.

benodigheden:
15 maria koekjes
50gr margerine
optimel griekse stijl
mango(ander fruit kan ook)
slagroom 250 ml(gezoet met wat zoetstof hoeft niet)
een pakje Gelatineblaadjes

8 puntentaart is 1 punt 6 punten

12 punten uit de taart taart is 4 punten per stuk

Wat heb ik gedaan;
Koekjes gemalen en deze in de gesmolten boter gedaan en dit toen in de vorm gelegd hup de koelkast in en verder gaan. Gelatineblaadjes weken in koud water. Ondertussen je fruit pureren. Dan dit verwarmen wanneer het warm is blaadjes gelatine erbij en goed door roeren. Ondertussen had ik de griekse stijl al goed door geroerd en slagroom opgeklopt(dit heb ik gedaan terwijl de puree aan het opwarmen was).
Warme puree met griekse stijl mengen dan slagroom erbij goed mengen en dan op de bodem gieten. Koelkast in en nu wachten ongeveer 4 uur. Mengsel smaakte goed morgen het resultaat echt proeven. Dan horen jullie nog hoe het was.





1 opmerking: